دشمنان با اساس اسلام مشکل دارند – حوزه علمیه احناف خواف

قائم مقام رئیس امور مساجد خراسان رضوی، امروز ۱۳ خردادماه در مراسم نماز جمعه اهل سنت شهر خواف، با بیان موضوع «اهداف امام خمینی» و «عمومیت انقلاب اسلامی برای همه‌ی مذاهب اسلام»به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، حجت الاسلام فاطمی ارفع گفت: اگر بخواهیم امام خمینی (رح) را به عنوان شخصی که تحول بزرگی در تاریخ رقم زد و حکومت ظلم و استبداد رژیم پهلوی را از بین برد، بشناسیم، باید از کلام بزرگان بشناسیم که از ایشان تعریف می‌کنند و خوبی‌های امام را بیان می‌کنند. شهید مطهری می‌گوید: من چند ایمان در امام خمینی (رح) دیدم: ۱_ ایمان به هدف، ۲_ ایمان به راه، ۳_ ایمان به قوم و ملتش، ۴_ ایمان به پروردگار. از همان ابتدای انقلاب، برخی‌ها گفتند: حکومت شیعی تشکیل شود اما امام راحل گفتند: خیر! حکومت اسلامی شکل گیرد و حکومت اسلامی از شیعه و سنی تشکیل شده است، این انقلاب برای همه است. مقام معظم رهبری هم چند سال پیش در کردستان یا کرمانشاه، در جمع برادران اهل سنت آن‌جا فرمودند: ما می‌توانستیم در ابتدای انقلاب بگوییم که انقلاب ما یک انقلاب شیعی است؛ زیرا بنیان گذار آن یک مرجع تقلید شیعه است اما امام خمینی(رح) فرمود: پرچم اسلام باید در این کشور به اهتزاز در بیاید.

وی در مورد اهداف امام خمینی گفت: اگر هدف امام راحل را بخواهیم بفهمیم که چه بود، ابتدا باید اهداف انبیاء را درک کنیم که یکی از اهداف انبیاء اجرای عدالت و قسط است. هدف دیگر پیامبران تزکیه و تعلیم است. هدف بعدی انبیاء، خارج کردن مردم از ظلمات به طرف نور به وسیله‌ی این قرآن است. وجه جمع این اهداف هم در قرآن اشاره شده است که خداوند می‌فرماید: در هر امتی رسولی را فرستادیم که شما مردم خدا را پرستش کنید و از طاغوت اجتناب کنید. فرعون‌ها و نمرود‌ها و… به زبان قرآن، طاغوت‌هایی هستند که انسان‌ها را از بندگی خدا بازداشتند. هدف امام راحل برکناری رژیم طاغوتی پهلوی نبود، امام می‌فرمود: باید پرچم حاکمیت و عبودیت خدا به اهتزاز دربیاید.

قائم مقام رئیس امور مساجد خراسان رضوی ادامه داد: هدف دوم امام خمینی ایمان به راه بود و به همین خاطر امام راحل راهش را مجاهدت و جهاد در راه خدا معرفی کرد. امام راحل در برابر دشمنان اسلام ایستاد و‌ گفت: همه‌ی ما چه تشیع و چه تسنن، باید در کنار هم و با الهام از کلام الهی، دشمن را شکست دهیم. دشمنی ما با استکبار جهانی یک دشمنی ایدئولوژیک و درگیری اعتقادی است و درگیری سیاسی نیست. ما در برابر فرعون‌ها و نمرود‌ها بنابر دستور قرآن نمی‌توانیم سکوت کنیم و اجازه ندهیم که در بین ما اختلاف ایجاد شود. دشمنی دشمنان اسلام، با شیعه و سنی نیست؛ بلکه آن‌ها با اساس اسلام دشمنی دارند.

حجت الاسلام فاطمی ارفع گفت: این انحراف بزرگی را که توطئه‌ی دشمنان است و می‌آیند و در بین شیعیان عده‌ای جاهل را تربیت می‌کنند و به آن‌ها القاء می‌کنند که دشمن اصلی شما اهل سنت هستند و امکانات و شبکه‌ی ماهواره‌ای آن‌ها را تامین می‌کنند که در شبکه‌های خودشان دشمن شیعه را اهل سنت معرفی کنند و باعث اختلاف شوند، حیله‌ی دشمن است. اگر نگاه کنیم می‌بینیم که بودجه‌ی حمایتی اینان از کاخ الیزیه‌ی بریتانیا تامین می‌شود و به همین خاطر مقام معظم رهبری به این گروه می‌گویند: تشیع انگلیسی. از آن طرف عده‌ای از اهل سنت را به انحراف می‌کشانند و به او فضای رسانه‌ای می‌دهند و وقتی به حامیان آن‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که مجلس سنا و کنگره‌ی آمریکا آن‌ها را حمایت می‌کنند و به آن‌ها می‌گویند: دشمن اصلی شما شیعیان هستند و بعد از آن، این دو گروه همدیگر را تکفیر می‌کنند. این بزرگ‌ترین آفتی است که به جان جامعه‌ی اسلام افتاده است. خدا می‌فرماید: در هیچ امری از کفار اطاعت نکنید و با آن‌ها جهاد کنید.

وی افزود: امروزه نسخه‌های دشمنان اسلام در زندگی سیاسی و فرهنگی ما وجود دارد. جوانان ما در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند. امروزه یک جریانی در عالم تحت عنوان لیبرالیسم وجود دارد. این مکتب فقط سیاسی و اقتصادی نیست و گاهی در مسائل اخلاقی برای ما نسخه می‌پیچد و می‌گوید: ما چیزی به عنوان حُسن و قُبح ذاتی نداریم و هر رفتاری که انسان انجام دهد و خودش بفهمد که خوب است پس همان خوب است در حالی‌که اسلام می‌گوید: بعضی از عادات و اخلاق فطرتاً بد است. امروزه متاسفانه بعضی از منکرات مثل هم‌جنس بازی در برخی کشورها (العیاذ بالله) تبدیل به معروف شده است. اگر ما در کنار یکدیگر نباشیم و بین ما تفرقه و شکاف ایجاد شود، اتفاق خوبی نخواهد افتاد. امام خمینی به هدف، راه و مردم خودش ایمان داشت و مردم یعنی شیعه و سنی. و در آخر امام راحل به پرودگارش ایمان و نصرت الهی را باور داشت.

اشتراک گذاری