اهل‌سنت از موقعیت‌های کشوری و استانی محروم‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، داوود موحدی فعال سیاسی اهل‌سنت خواف، در نشست فعالان سیاسی خراسان رضوی با رئیس جمهور که سه‌شنبه ۱۳ شهریور برگزار شد؛ به بیان محرومیت‌های جامعه اهل‌سنت استان پرداخت و از رئیس جمهور خواست تا حاکمیت مردم بر تمام شئون زندگی‌شان را محقق کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن معرفی اجمالی شهرستان خواف، در بیان ویژگی‌های فکری مردم این شهرستان گفت: مردم خواف از مشروطه تا به حال همواره طرفدار جریان آزاد اندیشی و اصلاح طلبی و همراهی با دولتمردان خردگرا بوده اند و در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به مثابه گذشته که از آقایان خاتمی، موسوی و روحانی حمایت کرده‌ بودند؛ به حضرت عالی رأی داده‌اند.

موحدی ضمن معرفی ظرفیت معدن سنگ‌آهن سنگان خاطرنشان کرد: از منافع سرشار معادن سهم مردم خواف گرد و خاک، جاده خراب، آلودگی های زیست محیطی، بی آبی و تصادفات است که امیدواریم عنایت حضرت عالی چه با حضور در منطقه و چه با دستوراتی که صادر می‌فرمایید زمینه ساز بهره‌مندی شهرستان از مواهب این نعمت الهی باشد.

فعال سیاسی اهل‌سنت در بیان معضلات جامعه اهل‌سنت خطاب به رئیس جمهور متذکر شد: اکثریت مردم شهرستان خواف اهل سنت هستند، که نه تنها از موقعیت های کشوری و استانی محروم‌اند، که در خود شهرستان هم چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و علیرغم شایستگی و توانایی، کمترین نقش را در اداره شهرستان دارند. به طور کلی اهل‌سنت خراسان که در شهرستان‌های خواف، تربت جام، تایباد، باخرز، صالح آباد، سرخس و شهر مشهد ساکن هستند؛ بایستی در اولویت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری رفع مشکلات و موانع پیشرفت قرار گیرند.

داوود موحدی خواستار درمان رنج‌های ملت ایران شد و تصریح کرد: برخی از مسائل چون رفع تحریم ها، حذف محدود سازی اینترنت و فضای مجازی و استفاده از اقوام و مذاهب اگرچه مسائل مهمی هستند ولی برای درد های امروز ایران اثر تسکینی خواهد داشت. درمان رنج‌ها و گرفتاری‌های ملت، بازگشت به اصل و هدف اصلی انقلاب یعنی حاکمیت مردم بر تمام شئون زندگی‌شان می‌باشد. درمان یعنی اصلاح شیوه حکمرانی به گونه‌ای که مردم نه با شعار که در واقعیت ولی نعمت حاکمان باشند و تعیین کننده خوب و بد، خیر و شر و مصالح خود باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *