اهل‌سنت از رأی که داده‌اند ناامید شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، مولانا حبیب الرحمن مطهری در خطبه‌های مراسم نماز جمعه دوم شهریورماه 1403 شهر ریزه – تایباد، پیرامون فضائل صداقت و راستگویی در جامعه و انتقاد از ترکیب کابینه دولت چهاردهم به ایراد سخن پرداختند.

مدیریت حوزه علمیه احناف خواف درابتدای سخنانشان ضمن تقدیر از کمک‌های مردم شهر ریزه به این حوزه بیان داشتند: خداوند متعال در آیه:«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ» بیان می‌کند که ای اهل‌ایمان تقوای الهی را اختیار کنید و با راستگویان باشید. صدق و صداقت یکی از اوصاف پسندیده اخلاقی است که خدای متعال در آیات متعدد نسبت به این صفت تاکید فرموده و احادیث پیامبر اکرم(ص) نیز در این خصوص بسیار است.

ریاست نشست فقهی اهل‌سنت خراسان در ادامه فرمودند: در حدیثی رسول اکرم(ص) می‌فرمایند:«الصدق ینجی و الکذب یُهلک» راستگویی را اختیار کنید زیرا صداقت انسان را نجات می‌دهد و دروغ انسان را هلاک و نابود می‌کند. صداقت و راستگویی از فضائل اخلاقی است که در هر جامعه‌ای که باشد در آن‌جا برکت، اعتماد و امید خواهد بود. در هر جایگاهی که هستید صداقت را رعایت کنید.

ایشان افزودند: اگر در میان جامعه و به خصوص حکام و مسؤلان صداقت نباشد امید مردم به آینده قطع می‌شود. در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شاهد آن بودیم که آقای پزشکیان عهد و پیمان‌هایی را مبنی بر تغییر اوضاع و اجرای عدالت بین همه اقوام و مذاهب ارائه دادند و عباراتی را از نهج‌البلاغه نقل کرده و خود را از پیروان حضرت علی(رض) قلمداد نمودند و گفتند که به همان روش عمل خواهم نمود و اگر نتوانستم موفق شوم استعفا خواهم داد.

مولانا مطهری خاطرنشان کردند: با توجه به اینکه مردم از وضع موجود ناامید بودند اما به عهد و پیمان ایشان اعتماد کردند و رأی دادند که در رأس همه مردم، اهل‌سنت بودند. اهل‌سنت پای صندوق‌های رأی آمدند و تاثیرگذار هم بودند و همه بر این مسئله اتفاق دارند که آرای اهل‌سنت سرنوشت‌ساز است. اهل‌سنت دیگر در اقلیت نیستند و جمعیت اهل‌سنت زیاد است و نمی‌شود اهل‌سنت را اقلیت خواند.

مدیریت حوزه احناف خواف تصریح کردند: جامعه اهل‌سنت به امیدِ تغییر، رأی دادند و همچون چهل و پنج سال گذشته که امیدوار بودند تا از آن‌ها در معاونین رئیس جمهور یا ورزا به‌کارگرفته شود؛ اما تا اکنون هیچ‌خبری از حضور اهل‌سنت در کابینه نیست. اکثر ملت ایران خواهان تغییرند، وضعیت اقتصادی و ارزش پول کشور مناسب نیست و مردم به امید تغییر این اوضاع به آقای پزشکیان اعتماد کردند اما اکنون علاوه بر اهل‌سنت، بسیاری از مردم تا کنون از عملکرد ایشان اعلان ناامیدی کرده‌اند.

ایشان در پایان متذکر شدند: پیامبر(ص) در حدیثی پیرامون صداقت و راستگویی اینگونه می‌فرمایند:« عليكم بالصدق؛ فإنَّ الصدق يهدي إلى البر، وإنَّ البرَّ يهدي إلى الجنة؛ وإياكم والكذبَ؛ فإنه يهدي إلى الفجور، والفجور يهدي إلى النار» شما صداقت را پیشه کنید و راستگو باشید زیرا که راستگویی انسان را به نیکی‌ها هدایت می‌کند و نیکی‌ها نیز به سوی بهشت؛ و از کذب اجتناب کنید که دروغ انسان را به سوی گناهان و معاصی هدایت می‌کند و گناهان نیز به سوی جهنم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *