photo_2024-01-04_08-29-36

رئیس جمهور وعده عدالت و رفع تبعیض را عملی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف، مولانا حبیب الرحمن مطهری پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ خواف، به بیان ویژگی‌های اخلاقی رسول الله(ص) پرداختند و نسبت به استفاده از نیروهای اهل‌سنت در پست‌های دولتی نکاتی را متذکر شدند.

مدیریت حوزه علمیه احناف خواف با اشاره به آغاز ماه ربیع‌الاول و تولد پیامبر اکرم(ص) در این ماه، خاطر نشان کردند: ماه ربیع‌الاول، ماه ولادت باسعادت  رسول اکرم(ص) است که ایشان در این ماه از خاندان شریف و قبیله‌ی اصیل قریش متولد شدند و خداوند متعال آن حضرت را برای هدایت و نجات بشریت به پیامبری مبعوث کرد.

ریاست نشست فقهی اهل‌سنت خراسان افزودند: بر هر شخص مسلمانی لازم است که شخصیت پیامبر اکرم(ص) را بشناسد. رسول الله(ص) شریف‌ترین، مهربان‌ترین، باوفاترین، بخشنده‌ترین و غمخوارترین انسان‌ها نسبت به امت در روی زمین هستند و با تواضع و فروتنی بار خطیر رسالت را به عهده گرفتند و با صبر و شکیبایی همه آزار و رنج‌هایی که از سوی مشرکین به ایشان می‌رسید را تحمل کردند. اما در هنگام پیروزی همچون فتح مکه مکرمه در سال هشتم هجری در حالی که مشرکین ترس داشتند که پیامبر(ص) چگونه رفتار خواهد کرد؛ آن حضرت(ص) در بدو ورود به مکه مکرمه فرمودند: الیوم یوم المرحمه، امروز روز رحم و شفقت است و این برای همه درس است.

مولانا مطهری تاکید کردند: همه ما باید نسبت به یکدیگر مهربان باشیم. حکومت‌ها نیز باید نسبت به مردم با شفقت و مهربانی رفتار نمایند، اعدام‌هایی که در مناطق مختلف صورت می‌گیرد مناسب یک‌کشور اسلامی نیست و باید نسبت به آن‌ها تجدید نظر شود. اگر اعدامیان مرتکب جرم و اشتباه شدند باید فرصت توبه داده شود شاید پشیمان شوند و توبه کنند.

مشاهده فایل تصویری

ایشان در ادامه تصریح کردند: پیامبر اکرم(ص) رسولی بودند که مردم را به وحدت و همگرایی، احسان به والدین، کمک به فقرا و… دعوت می‌دادند و برحذر می‌داشتند از دروغ، غیبت، زنا، قتل، بداخلاقی و… . پیامبر اکرم(ص) با دعوت خود شوقی در مکه مکرمه ایجاد کردند که زن و مرد به سوی اسلام می‌گرویدند. زنان وقتی می‌دیدند که در قبل از اسلام زنان ارزشی نداشتند و دختران زنده به گور می‌شدند اما اسلام به آن‌ها اهمیت می‌داد به سوی اسلام آمدند.

مدیریت حوزه احناف خواف در ادامه بیان داشتند: پیامبر(ص) همواره به عدالت ترغیب می‌دادند و از تبعیض برحذر می‌داشتند. تعالیم رسول الله(ص) باید برای همه سرمشق باشد. دولت چهاردهم با شعار برقراری عدالت و رفع تبعیض‌ها وارد عرصه شد، به خصوص شخص آقای پزشکیان که روایات نهج‌البلاغه حضرت علی(رض) را بیان می‌کردند و حال ما منتظر تحقق وعده‌ها و تعهدات هستیم.

ریاست نشست فقهی اهل‌سنت خراسان خاطر نشان کردند: انتصاب معاون روستایی و توسعه مناطق محروم رئیس جمهور از اهل‌سنت خوب است اما کافی نیست و در استان‌ها و شهرستان‌هایی که اکثریت جمعیت آن‌ها اهل‌سنت هستند باید استانداران و فرمانداران از اهل‌سنت منصوب شوند. دکتر پزشکیان در مناظرات وعده داد که در مناطقی که اهل‌سنت هستند این مسائل را اجرا خواهند کرد.

مولانا مطهری متذکر شدند: مردم باید پیگیر مسائل باشند و مطالبه‌گری مسالمت آمیز داشته‌باشند. مشکلات و مسائل از سوی نماینده محترم در مجلس، حوزه علمیه، امام جمعه و علما پیگیری می‌شود اما مردم هم باید مطالبه‌گر باشند.

ایشان در پایان گفتند: امیدواریم که خداوند متعال روزی را بیاورد که تبعیضی نباشد و عدالت اسلامی محقق شود و همه با آسایش و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *