خدا، کعبه، قرآن و پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم جزء مشترکات ما مسلمانان محسوب می‌شود

ایشان در ابتدای سخن، ولادت با سعادت رسول خدا صلی الله علیه وسلم و فرزند بزرگوارشان حضرت جعفر صادق علیه‌السلام را تبریک گفت و افزود: ما در آستانه ماه ربیع‌الاول قرار داریم؛ ماهی که پیامبر اکرم درآن به دنیا آمد، تا بشریت را از تاریکی‌های ظلم و جهالت، و از لوث گناهان نجات دهد و آنها را به سوی سعادت و خوشبختی فرا خواند.
ایشان با استناد به آیه ” اِنّ الدّینَ عِندَاللهِ الاِسلام”(آل عمران-19) گفت: قبل از اسلام، ادیان دیگری هم وجود داشت، که با آمدن دین اسلام، انقضاء ادیان دیگر به پایان رسید و هر کس غیر از دین اسلام دین دیگری را برای خود انتخاب کند طبق گفتار خداوند “وَ مَن یَبتَغِ غَیرَ الاِسلامِ دِیناً فَلَن یُقبَلَ مِنه” (آل عمران-85) از آن پذیرفته نخواهد شد.
ایشان افزود: زمانی این دین، بهترین دین محسوب می‌شود که مسلمانان دو واجب الهی را انجام دهند و نسبت به آنها کوتاهی نکنند،؛ اول: امر به معروف، دوم: نهی از منکر.
سخنران این هفته نماز جمعه اهل سنت خواف خاطرنشان کرد: همان طور که این دین، بهترین دین است، امت رسول خدا صلی الله علیه وسلم طبق آیه “کُنتُم خَیرَ اُمَّةٍ”(نساء-110) بهترین امت، و پیروان این امت، در واقع بهترین پیروان به حساب می‌آیند.
ایشان در زمینه هفته وحدت تصریح کرد: امام راحل(ره) 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان “هفته وحدت” نامگذاری کردند، تا مسلمانان دور همدیگر جمع شوند و وحدت اسلامی را رعایت کنند.
ایشان در پایان گفت: خدا، کعبه، قرآن و پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم جزء مشترکات ما مسلمانان محسوب می‌شود، و برای اینکه بهتر بتوانیم به خواسته‌های خودمان برسیم، باید به این اصول چنگ بزنیم و از اختلافات کناره‌گیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *