تصور نابودي اسلام، خيالي بيش نيست و كسي نمي تواند اسلام را نابود كند.

وي افزود: هدف از نزول قرآن و دین، عبادت و باور درونی الله تعالی است و اینکه خالصانه او را بندگی کنیم. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا امکان دارد دیندار باشیم ولی مخلص نباشیم؟ پاسخ این است که اگر هر دینی در این دنیا غير از اسلام بدون اخلاص مورد تایید قرار بگیرد، دین اسلام را الله تعالی بدون اخلاص نمی‌پذیرد و دليلش عظمت این دین است. الله تعالی به پيامبرانش دستور می‌دهد هر کاری که می‌کنید برای رضای الله تعالی و خالص برای او انجام دهید تا عظمت این دین حفظ شود.

مولوی موحدی ادامه داد: چه خوب است هر کاری که انجام می‌دهیم هدف فقط رضای الله تعالی باشد. حضرت عکرمة‌بن‌ابی‌جهل(رض) بعد از کشته‌شدن پدرش در جنگ بدر جای خالی پدرش را پُر کرد و شش سال بعد از جنگ بدر، هم‌چنان با اسلام در ستیز بود و در همه معرکه‌ها علیه رسول الله(ص) شمشیر زد. بعد از فتح مکه با خودش گفت: وای بر تو ای عکرمه در شهری که قاتل پدرت هست، می‌خواهی زندگی کنی! بنابراین از مکه به سمت یمن رفت. همسر او به رسول‌الله(ص) گفت: شوهرم به گمان اینکه شما او را می‌کشید از این جا رفته است، لذا به شوهرم امان دهید تا برگردد. رسول الله(ص) فرمودند: او در امان است. همسرش بلند می‌شود. شوهرش در حالی بر کشتی سوار شده است که دریا بسیار مواج است. ملوان می‌گوید: ای اهل کشتی، الله را خالصانه صدا زنید، امروز فقط الله به داد شما می‌رسد، در حالی‌که همه مشرک بودند. عکرمه درحالی که مرگ خود را در جلوی چشمان خود مشاهده می‌کرد، این جمله همانند تیری بر قلبش نفوذ کرد و با الله معاهده بست و گفت: اگر از این مهلکه نجات یافتم به مکه برمی‌گردم و با حضرت رسول اکرم(ص) بیعت خواهم کرد. عکرمه از کشتی پیاده می‌شود و همسرش را مي‌بيند و با او به نزد رسول‌الله(ص) می‌رود. پیامبر(ص) تا عکرمه را می‌بینند بلند می‌شوند و او را در آغوش می‌کشند و عکرمه می‌گوید: من تمام هزینه‌هایی که علیه اسلام انجام داده‌ام را از این به بعد برای دفاع از اسلام به کار خواهم گرفت. عکرمه(رض) نهایتاً در غزوه یرموک در سال 11هجری در حالی که بیش از هفتاد ضربه شمشیر خورده است برایش آب می‌آورند درحالی‌که دوستش سهیل‌بن‌عمرو را تشنه کنار خود مي‌بيند از خوردن آب امتناع می‌ورزد و اشاره به حضرت سهیل‌بن‌عمرو می‌کند که به او آب دهید وحضرت سهیل نیز صدای ناله حارث‌بن‌هشام را می‌شنود و اشاره می‌کند که آب را برای او ببرید تا آب به حارث‌بن‌هشام می‌رسد او شهید می‌شود. صحابي تا برمی‌گردد متوجه می‌شود که حضرات سهیل و عکرمه نیز شهید شده‌اند.

سخنران این هفته نماز جمعه اهل سنت خواف اظهار داشت: الله تعالی گاهی از فرط محبت، اخلاص را به بندگانش به زور هدیه می‌کند. در غزوه موته رسول اکرم(ص) سپاهی را به اردن برای جنگ با دولت روم می‌فرستند. زیدبن‌حارثه، جعفربن‌ابی‌طالب و عبدالله‌بن‌رواحه رضي الله عنهم به عنوان امیر تعیین می‌شوند و پیامبر(ص)فرمودند: اگر زید شهید شد، پرچم را جعفر بردارد و اگر جعفر به شهادت رسید، عبدالله پرچم را بردارد و اگر عبدالله هم شهید شد از بین خود امیر تعیین کنید. هر سه یکی پس از دیگری شهید شدند و نهایتاً حضرت خالدبن‌وليد(رض) “ژنرال جهان اسلام” پرچم را برداشتند و روم را شکست دادند و سپاه اسلام پیروزمندانه به مدینه برگشت.

وي افزود: متاسفانه امروزه آمریکا و دشمنان اسلام درصدد قتل‌عام مسلمانان برآمده‌اند، زیرا اسلام را شناخته‌اند، ولی ما نشسته ايم درحالی‌که نمازهای صبح‌مان قضا می‌شود و با خود می‌گوییم دین اسلام جلوی پیشرفت ما را گرفته است.

اسلامی که مورخین مسیحی نوشته‌اند: همین اسلام، اروپا را تا قرن 15از لحاظ علم و تربیت رهبری کرد و اروپا مدیون مسلمانان است. حتی تا ششصد سال در دانشکده‌های اروپا غالب تدریس‌ها کتاب‌های عربی مسلمانان بود و علوم اروپایی‌ها مرهون علوم مسلمانان بود.

اين مدرس حوزه علمیه احناف خواف تاکید کرد: اگر کسی در جهان اسلام به فکر نابودی اسلام باشد اين تصور، خیالی بیش نیست و اسلام را کسی نمی‌تواند نابود کند؛ بلکه اسلام است که چيره می‌شود. در روزنامه تلگراف چاپ انگلستان نوشته شده بود که اگر روند اسلام به همین شکل پیش رود تا سال 2070 میلادی دین برتر جهان، دین اسلام خواهد بود. به همین خاطر، دشمنان راهی به جز بمباران شهرهای مسلمانان و نسل‌کشی مسلمانان نیافتند تا مبادا اینکه مسلمانان به تمدن گذشته خود برگردند.

وي در خاتمه سخنان خویش یادآور شد: قدر نماز و شعبه‌های دین و انسانیت را بدانید. با یکدیگر بی‌دلیل مهربان باشید. بخیل و تنگ نظر نباشیم و از یکدیگر پشتیبانی کنیم.

مولوي موحدي در خصوص نمازهای سنت موکده تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) هیچ‌گاه این نمازها را ترک نکرده‌اند و به اجماع چهار مذهب اهل سنت و جماعت کسی که نمازهای سنت را ترک کند و یا بی‌رغبت به جا آورد مرتکب گناه کبیره شده و از شفاعت رسول الله(ص) محروم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *